გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი , პირადი ნომერი: ეკა შარიქაძე
/ 60001033739
საგანი: ქართული ენა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი IV კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა; 18 (სსსმ 1)
გაკვეთილის თემა: „როგორ აღმოაჩინეს ამერიკა“ („ჯეჯილიდან“)
გაკვეთილის
მიზანი:
ü
აღწერითი ტექსტის
კითხვა და ანალიზი
ü
ინფორმაციის გააზრება
და შეჯამება
ü
კითხვისა და წერის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება.
ü
რაოდენობითი და რიგობითი რიცხვითი სახელის გაცნობა.
გაკვეთილის
მიზანი სსსმ მოსწავლისათვის:
ü
მოსწავლე შეძლებს სიტყვებს შეუსაბამოს სურათები
ü
შეძლებს წინადადებაში შემოხაზოს ნაცნობი ასო-ბგერები.
№
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
აქტივობა№
1
მასწავლებელი ესალმება კლასს და აცნობს გაკვეთილის
მიზნებს და შეფასების რუბრიკას
|
ვერბალური
|
მთელ კლასთან
|
ფორმატზე წინასწარ დაწერილი გაკვეთილის მიზანი და
შეფასების ფურცელზე ღიმილები
|
1 წთ
|
2
|
აქტივობა№
2
კითხვისთვის მზადება-მასწავლებელი დაფაზე გააკრავს
რუკას და განსაზღვრავენ ჰორიზონტის მხარეებს
|
კითხვებზე პასუხის გაემა
|
მთელ კლასთნ
|
რუკა, სამაგრები, წინასწარ გამზადებული ჰორიზონტის
მხარეების აღმნიშვნელი წარწერები
|
|
3
|
აქტივობა№
3
ტექსტის კითხვა და ანალიზი-
კითხვის დაწყებამდე მასწავლებელი გამოაკრავს ვარაუდებს
რუკას და იწყებს ტექსტის წაკითხვას გამომეტყველებით,
პაუზებით, ყოველი პაუზის შემდეგ კი ანალიზს უკეთებენ წინა პაუზის დროს გამოთქმულ ვარაუდს. ტექსტის კითხვის დროს აიხსნება
უცნობი სიტყვები.
|
კითხვის სტრატეგიების დაუფლება
|
მთელ კლასთნ
|
წიგნი, ფორმატი, რომელზეც გამზადებულია „მოლოდინის
რუკა“ და მარკერი
|
|
4
|
აქტივობა№
4
კლასის
მობილიზება.
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ეკრანზე აჩვენებს პრეზენტაციას, სადაც მოცემულია
პრეზენტაცია
კოლუმბის მოგზაურობის შესახებ. მოსწავლეები დააკავშირებენ უკვე წაკითხულს და ფოტო მასალას
ერთმანეთთან .
|
|
მთელ კლასთან
|
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა,
მონიტორი
|
|
5
|
აქტივობა№
5
მოსწავლეები გაანალიზებენ კოლუმბის რა თვისება ჩანს
ამ ტექსტში. რა მნიშვნელობა აქვს თანამედროვეობისთვის კოლუმბის აღმოჩენას. სრულდება სავარჯიშო №1; №2 აქტივობების რვეულში
|
ტექსტის გააზრება, გაანალიზება
|
მთელ კლასთან
|
ე.მაღლაკელიძე
წიგნი და აქტივობების რვეული
|
|
6
|
აქტივობა№
6
რიცხითი სახელის რაობა
|
მინი ლექცია
|
მთელ კლასთან
|
Power point-ში მომზადებული პრეზენტაცია, დაფა,
მონიტორი
|
|
7
|
აქტივობა№
7
მასწავლებელი მოსწავლეებს გაახსენებს რიცხვიტი სახელის
რაობას, თხოვს რომ ტექსტში მოძებნონ რაოდენობითი და რიგობითი რიცხვითი სახელები.
მოსწავლეები აკვირდებიან როგორ არის წარმოდგენილი ეს რიცხვები აქ.
|
გრამატიკული სამუშაო
|
წყვილებში მუშაობ
|
ე.მაღლაკელიძე
წიგნი და აქტივობების რვეული
|
|
8
|
აქტივობა№
8
შეჯამება, საშინაო დავალების მიცემა- მასწავლებელი
გაკვეთილს აჯამებს მოსწავლეებთან ერთად კითხვა-პასუხის რეჟიმში.
|
|
მთელი კლასი
|
ე.მაღლაკელიძე
წიგნი და აქტივობების რვეული
№ 3
|
|
9
|
აქტივობა№
9
შეფასება-მოსწავლეები შეფასდებიან მხოლოდ
განმავითარებელი შეფასებით.
|
|
|
შეფასების რუბრიკა
|
|
|
მიაღწევი
შედეგი: ქართ. IV. 2. მოსწავლეს
შეუძლია გამოხატოს საკუთარი დამოკიდებულება მხატვრული ნაწარმოების მიმართ.
ქართ. IV. 4. მოსწავლეს შეუძლია შესაბამისი ენობრივ-გრამატიკული საშუალებების გამოყენება კონკრეტულ სამეტყველო სიტუაციაში.
ქართ. IV. 8. მოსწავლეს
შეუძლია საკუთარი დამო-კიდებულების გამოხატვა წაკითხული ტექსტის (მხატვრულის / არამხა-ტვრულის) მიმართ;
ავლენს ესთეტიკური და ეთიკური შეფასების სურვილს.
ქართ.
IV. 12. მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი ტექსტის შინაარსის
დაწერა; ავლენს თვითგამოხატვის
სურვილს.
მხატვრული ტექსტის გაგება-გააზრების შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
გააზრებულად აკავშირებს სათაურს ტექსტთან
|
ვერ აკავშირებს სათაურს ტექსტთან
|
იშვითად აკავშირებს
სათაურს ტექსტთან
|
მცირე დახმარებით აკავშირებს სათაურს ტექსტთან
|
სრულად აკავშირებს სათაურს ტექსტთან
|
განარჩევს მთავარ და მეორეხარისხოვან პერსონაჟებს
|
ვერ გამოყოფს მთავარ და მეორეხარისხოვან პერსონაჟებს
|
დამოუკიდებლად ვერ განასხვავებს მთავარ და მეორეხარისხოვან
პერსონაჟებს
|
განასხვავებს მთავარ და მეორეხარისხოვან პერსონაჟებს
მცირე ხარვეზებით
|
სრულყოფილად განასხვავებს მთავარ და მეორეხარისხოვან
პერსონაჟებს
|
განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და აფასებს მათ
საქციელს
|
ვერ აფასებს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს
|
დამოუკიდებლად ვერ განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს
|
ნაწილობრივ განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს
|
სრიულყოფილად აფასებს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და
მათ საქციელს
|
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ამა თუ იმ პერსონაჟის
მიმართ
|
უჭირს საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
|
პასიურად გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
|
სრულად და დამაჯერებლად ვერ გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას
|
განსაკუთრებული დამოკიდებულება აქვს ამა თუ იმ პერსონაჟის
მიმართ
|
გამოაქვს დასკვნა პერსონაჟებს შორის არსებული ურთიერთობის
შესახებ
|
უჭირს პერსონაჟთა შორის ურთიერთობის გაანალიზება
|
სრულად ვერ აკეთებს დასკვნას პერსონაჟთა შორის არსებული
ურთიერთობის შესახებ
|
სრულად ვერ აკეთებს დასკვნას პერსონაჟთა შორის არსებული
ურთიერთობის შესახებ
|
გამოაქვს დასკვნა პერსონაჟებს შორის არსებული ურთიერთობის
შესახებ
|
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
სიტყვის ამოცნობა და სურათთან შესაბამისობა
|
ვერ შეუსაბამებს სიტყვებს და სურათებს ერთმანეთს
|
დამოუკიდებლად ვერ აკავშირებს სიტყვებს და სურათებს
|
ზოგ შემთხვევაში ახერხებს შეუსაბამოს ნახატები და
სიტყვები ერთმანეთს
|
ზუსტად ამოიცნობს სიტყვას და აკავშირებს მას ნახატებთან
|
ამოიცნოს ხმოვანი და თანხმოვანი ასო-ბგერები და შემოხაზოს
|
არ შეუძლია სიტყვაში მოძებნოს ხმოვანი ასო ბგერები
და შემოხაზოს ისინი
|
დამოუკიდებლას ვერ ახერხებს თანხმოვნების გარჩევას
და შემოხაზვას
|
უმეტესწილად ახერხებს თანხმოვნების ამოცნობას და მათ
დაჯგუფებას
|
უშეცდომოს ამოინობს ხმოვნებს და თანხმოვნებს და აჯგუფებს
და შემოხაზავს მათ
|
კლასთან თანამშრომლობა
|
ვერ თანამშრომლობს კლასთან, უჭირს თანატოლებთან კომუნიკაცია
|
იშვიათად ტანამშრომლობს და ზოგჯერ არის კომუნიკაბელური
|
ცდილობს თანამშრომლობას, თუმცა მუდმივად ვერ ახერხებს
კომუნიკაციას
|
ახერხებს კლასთან თანამშრომლობას. არის კომუნიკაბელური.
|
სსსმ მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები
ხელმოწერა: ეკა შარიქაძე
თარიღი:
2.06.2018 წელი
No comments:
Post a Comment